lördag 16 mars 2013

Fruktsättning och tomater

Idag upptäckte jag att ett par av pubescens-plantorna har satt frukt! Verkligen roligt. Jag hoppas att detta är ett tecken av vad som komma skall. De som satt frukt redan är PI 585261 och PI 387838 (Locato), båda C. pubescens. Den sistnämnda är en gammal favorit som jag odlat i många år och den första har jag fått fröer av från Patrik. En ny kommande favorit månne.

PI 585261, C. pubescens.

PI 585261, C. pubescens.

På tomat-fronten så har alla tomater som jag skall odla i år kommit upp. Tomater kommer det inte att bli mycket av i år men fyra sorter blir det; Tomatoberry, Black zebra plum, Vilma och Adam. De första två har jag fått av Mikael.




2 kommentarer:

  1. Vilken lycka! Ingen frukt än här hos mig...Och tomaterna sådde jag för ett par dagar sedan så dom är fortfarande under jord :)
    Jättefin bild i headern!

    SvaraRadera
  2. Visst är det sjysst med pubescens-frukt redan! Jag tycker ofta de kommer ganska sent annars. Förhoppningsvis fortsätter de att sätta frukt under våren.

    Tack för kommentaren om headern. Jag har svårt att få nog av pubescens. :)

    SvaraRadera