onsdag 27 februari 2013

Några chili-sorter till uppe ur jorden

Nu är de flesta av sorterna jag sått tidigare upp och en ny omgång med C. annuum och C. baccatum är i jorden.

Abchazskij ostrogyi
Art: C. annuum

CAP 1153
Art: C. chacoense

Early Jalapeno
Art: C. annuum

Habanero Lemon
Art: C. chinense
Egna noteringar: Denna har jag inte odlat tidigare men det tycks vara en populär sort bland odlare och den skall enligt uppgift vara en av de tidigaste chinense. Den växer dessutom på väldigt bra har jag sett.

Hot Lemon
Art: C. baccatum

PI 585261
Art: C. pubescens

PI 585273
Art: C. pubescens

Serrano Tam
Art: C. annuum

Annat som kommit upp:

Vargbär
Egna noteringar: Kom upp otroligt snabbt, efter bara 4 dagar hade den första grodden tittat upp. Tidigare har jag odlat dem och då drog de iväg med en lång ogrenad stam. Denna gång har jag toppat dem i ett par omgångar och de börjat bli lite buskiga. Exakt vilken art det rör sig om är jag inte riktigt säker på men kanske är det möjligt att utröna om de blommar och sätter frukt längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar